• Strona główna Metodyka Trening
  • Sposób na duże i silne plecy ;).

    Podstawą w każdej dziedzinie sportu jest trening. W dziale wszystko na temat treningów i ćwiczeń, dowiesz się jak poprawnie trenować aby nie nabawić się kontuzji oraz osiągnąć założony cel.

    Moderator: playandwin24


    Sposób na duże i silne plecy ;).

    Postprzez Sten » 12 Marzec 2011, o 16:19

    Witam wszystkich ;]. Jest to kolejny mój artykuł w tym dziale. Ma on na celu pomóc początkującym, którzy zaczęli swoją przygodę z siłką. Każdy trenujący na siłce chciałby mieć duże i silne plecy. Duże partie, czyli nogi, plecy i klatka to podwaliny wszystkiego. Są to trzy największe partie mięśniowe w naszym ciele i od nich należy zacząć wszystko budować. Są to tak zwane "fundamenty" naszych mięśni. Jak wiadomo plecy dzielimy na grubość i szerokość. Musimy je trenować tak aby uzyskać i to i to. ;). Opisze tutaj kilka sposobów na zbudowanie dużych i silnych pleców.

    Sposób pierwszy:

    1. Martwy ciąg - nie ma ćwiczenia, które angażuje tyle mięśni do pracy co to. Jest tutaj duża praca prostowników i ogólnie całych pleców. Jest to ćwiczenie na grubość pleców.

    2. Podciąganie na drążku w szerokim chwycie (nachwytem) - ćwiczenie oddziałujące na szerokość pleców. Nie ma lepszego ćwiczenia na plecy niż drążek ;).

    Sposób drugi:

    1. Wiosłowanie w opadzie tułowia - ćwiczenie rozwijające grubość pleców. Uważam je za najlepsze za grubość zaraz po martwym ciągu.

    2. Podciąganie na drążku na szerokość barków ( podchwytem) - jest to ćwiczenie również na szerokość pleców tyle, że w odróżnieniu od nachwytu bardziej angażuje do pracy bicepsy niż mięśnie ramienno-promieniowe.


    Powyżej przedstawiłem dwa dobre sposoby na stworzenie dużych i silnych pleców. Oczywiście jeżeliby robić cały czas te same ćwiczenia doczekamy się jedynie stagnacji ;). Tak więc opiszę wam tutaj jeszcze ćwiczenia zamienne do tamtych. Jednakże należy pamiętać, że tamte ćwiczenia są najważniejsze! ;) Zatem:

    1. Martwy ciąg/ Dzień dobry

    2. Wiosło w opadzie tułowia/ wiosło jednorącz hantlem lub odwrotne wiosłowanie

    3. Co do drążka to można zmieniać chwyt co jakiś czas. Są również tacy, którzy nie dadzą rady się ani razu pociągnąć. Dla takich również jest alternatywa, a mianowicie wyciąg górny, chwyty takie jak na drążku.

    Na dobicie można sobie zrobić kilka serii szrugsów. Po takim treningu gwarantuję, że będziecie czuli całe plecy. Przyrosty też oczywiście będą tylko trzeba zadbać o odpowiednią dietę ;).
    Sten
    Starszy sierżant
     
    Posty: 381
    Rejestracja: 24 Czerwiec 2010, o 14:20
    Pochwały: 13
    Miasto: Wrocław
    Data urodzenia: 02 01 1995

    Re: Sposób na duże i silne plecy ;).

    Postprzez Menik » 12 Marzec 2011, o 22:13

    Jak wiadomo plecy dzielimy na grubość i szerokość. Musimy je trenować tak aby uzyskać i to i to


    :o

    Nie będę komentował wszystkiego, ogólnie art. powinien się nazywać "podstawy podstaw", Rafi tyle pisał o tych ćwiczeniach w kilku artykułach, że nie potrzebne jest pisanie kolejnego. Wymyśl artykuł na temat, którego jeszcze nie było, jest na prawdę ogromny wybór tematów.
    I trochę zbyt prosto napisane, ale za starania +
    Menik
    Chorąży
     
    Posty: 1222
    Rejestracja: 4 Wrzesień 2010, o 19:23
    Pochwały: 6


    Wróć do Trening

    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. | Siłownia
    Witamy na stronie www.kulturystyczni.pl - Forum Kulturystyczne * Suplementy i odżywki * Sporty walki * Kulturystyka i Fitness
    Na naszej stronie znajdziecie wszystko na temat treningu - plany treningowe i ćwiczenia. Możecie tutaj znaleźć doskonale opracowane ćwiczenia na płaski brzuch. Dowiecie się jak powinna wyglądać dieta i prawidłowe odżywianie się, a także jak stosować suplementy i odżywki. Znajdziecie również informacje na temat niedozwolonego wspomagania, takiego jak sterydy anaboliczne i prohormony, a także poznacie najwydajniejszy trening na mase. Forum Sportowe. Katalog stron.