Een van de goede en slechte dingen over het schrijven van een groeiende hardloopblog is dat ik veel e-mail ontvang. Het is goed dat ik het leuk vind om van lezers te horen, slecht omdat ik zoveel krijg dat ik een punt heb bereikt waarop ik simpelweg
Nike Air Max 90 Hombre Negras niet in staat ben om alles te beantwoorden wat binnenkomt. Soms krijg ik echter een vraag met een brede relevantie, en deze e-mails kunnen blogberichten oproepen. Ik ontving gisteren zo'n e-mail van een hardloper, hier is wat hij
Adidas Superstar Mens vroeg:
Ik ben een serieuze hardloper die traditionele hardloopschoenen zoals Nike Air Pegasus en Vomeros gebruikt voor training en racen.
Onlangs kocht ik een paar Nike Free 3.0-schoenen op blote voeten, waarvan ik overweeg om over te stappen, maar ik ben een beetje huiverig omdat ik een proprioceptieve hiel-aanval heb.
Zou een minimalistische schoen mijn blessure-snelheid verhogen of verlagen als ik een beetje hiel opvallend ben?
Vragen als deze zijn uitdagend omdat het antwoord niet altijd eenvoudig is. In de meeste gevallen is er echt geen manier om het te weten, omdat de schoenen waar om wordt
Nike Roshe Run Femme gevraagd niet op de proef zijn gesteld in welke vorm dan ook, en elke hardloper is een beetje anders. Mijn advies is meestal om te vragen waarom de hardloper ge?nteresseerd is om te veranderen. Als hun reden geldig is (bijvoorbeeld
Nike Air Max Thea Damen op dit moment gewond is en iets anders wil proberen, nieuwsgierig is en wil experimenteren), wijs ik er over het algemeen op dat elke verandering mogelijk problemen kan veroorzaken, en adviseren ze om elke verandering zorgvuldig en geleidelijk te benaderen om ze te laten het lichaam acclimatiseert langzaam naar de nieuwe toestand.
In dit geval zijn er echter enkele gepubliceerde gegevens over hoe mensen het doen bij de overgang naar de Nike Free 3.0. Ik dacht dat ik een deel van het bewijs zou doornemen dat beschikbaar is in een poging om de vraag van deze lezer te beantwoorden.
?Ryan et al. ontdekte
Nike Air Max 90 Womens Pink dat 38% van de lopers die overstapten op de Nike Free 3.0 van een meer traditionele hardloopschoen, een blessure opliep. Het is niet duidelijk welke soorten verwondingen ze hebben opgelopen of hoe ernstig ze waren, maar het risico was
Nike Air Huarache Dámské aanzienlijk hoger dan voor hardlopers die overstapten op de Nike Pegasus (een schoen die waarschijnlijk meer lijkt op wat ze voorafgaand aan het onderzoek hadden uitgevoerd).
?In een andere studie, Willy et al. vergeleken met draaiende biomechanica tussen hiel opvallende lopers zonder minimalistische loopervaring in de Nike Pegasus en de Nike Free 3.0 (op een loopband). Ze ontdekten dat hardlopers in de Nike Free 3.0 hogere verticale impactpieken vertoonden en hogere verticale laadsnelheden (en, verrassend genoeg, meer uitgesproken hielaanvallen met meer enkel dorsiflexie). De staplengte en de
www.lavolailles.fr stapsnelheid waren niet significant verschillend tussen de twee groepen. De verschillen veranderden niet na 10 minuten hardlopen in de schoenen, dus er werd geen aanpassing op korte termijn aan het meer minimale schoeisel waargenomen. De
Nike Air Max Tavas Dames onderzoekers keken niet naar aanpassing op de lange termijn aan de schoenen en gaven geen advies over het lopen van de vorm.