De tong van
Nike Air Max 90 Femmede Sense Pro is aan beide zijden intern aan het voetbed bevestigd om de voet te omhelzen en vuil buiten te houden - Salomon noemt dit de Endofit. Ik merkte wel dat trailgrit zich ophoopt tussen de Endofit-huls en de bovenkant van de schoen en bij gelegenheid moet worden uitgeschud.
De zool van de Salomon Sense Pro is een
Nike Air Max 90 Damskie druppel van 5 mm en voelt stevig aan (het is blijkbaar dezelfde zool als die op de Sense Mantra). Het voelt perfect voor hardlopen op de paden en ik heb zelfs genoten van het rennen op wegen erin. De laatste is een beetje een verrassing voor mij, want ik hou over het algemeen niet van stevigere schoenen op de wegen, tenzij ze heel klein zijn. De buitenzool is volledig dekkend rubber en de nokken zijn klein maar stevig. Dit is geen modderschoen, maar ik heb geen
Nike Air Max 90 Damen problemen ondervonden met tractie over andere gevarieerde trail-oppervlakken. De 10 mijl trail race die ik in ze liep was op een natte, koele dag en het parcours was technisch met veel haarspeldbochten, vochtig blad dekking, wortels en natte rotsen. Tractie was uitstekend. Ik liep weer op dezelfde paden op maandag en had wederom geen problemen met de tractie. Ik heb een paar stukken natte modder geraakt en de schoenen
Nike Air Presto Mujer droogden vrij snel uit nadat ze onder water waren geraakt.
De Sense Pro heeft een rotsplaat die zich terugtrekt door de middenvoet. Bescherming is uitstekend en heeft geen problemen gehad met wortels of puntige granietrotsen erin.
Zoals vermeld aan het begin van de post, heb ik ongeveer 80 kilometer hardgelopen in de Sense Pro's over gevarieerde oppervlakken, waaronder een trailrace van 10 mijl. Ze hebben opmerkelijk goed gewerkt voor alles wat ik ze heb gegooid (behalve voor modder). Ik vond de Sense Pro zo leuk dat ik besloot om ook een paar van de Sense 3 Ultras te kopen, alleen al om erachter te komen hoe de schoenen verschillen. Ik ben nog niet in de Sense 3 Ultra gelopen, heb ze alleen maar een beetje rondgedragen en deed er een wandeling van 4 mijl in.
De schoenen zijn vrijwel hetzelfde, voornamelijk qua gewicht (Sense 3 Ultra is ongeveer 1,5 oz lichter), stapelhoogte (Sense Ultra zakt op 3 mm van de hiel en voorvoet
www.paardreizen.nl hoogtes) en prijs (de Ultra kost $ 30
Nike Air Max 90 Womens meer). De Sense Ultra voelt ook gewoon een tikkeltje knus, heeft een dunnere binnenzool, is minder opgevuld rond de enkelrand en de kanten rijen zijn meer gescheiden - zie de foto links. Nog een ding om op te merken is dat hoewel ik een 9.5 draag in de Sense Pro bestelde ik een 10 in de Sense 3 Ultra. Ik denk dat dit de juiste oproep was.
Als je op zoek bent naar een onopvallende, nauwsluitende trailschoen die de meeste trailomstandigheden aankan, is de Salomon Sense Pro een uitstekende keuze. Het is een schoen die veel gebruik van me blijft krijgen, en ik zou zo ver willen gaan om te zeggen dat het een van de beste trailschoenen is die ik heb geprobeerd, een all-round winnaar! Ik ben blij dat je beoordeeld deze. Ik heb onlangs een aantal Sense Mantra 2s bij REI opgehaald. Ik zal toegeven dat ik ze kocht omdat het erg mooie
Nike Air Max Tavas Damskie schoenen waren, ik dacht dat als ze niet zouden werken voor hardlopen of wandelen, ik ze als vrijetijdsschoenen zou houden. Ik heb ze uiteindelijk liefgehad. De druppel
Nike Air Max 90 Mens Black is laag genoeg voor mij, de tractie op de trails is geweldig, de stijfheid was gemakkelijk om aan te wennen en het bovenlichaam voelt erg comfortabel aan. Ik heb de maat groter gemaakt vanwege de smalle teenbak, maar de schoen is knus genoeg (vooral met het tongontwerp en het vetersysteem) dat ze niet los voelen.
Alles wat je zei over de ultra pro is van toepassing op de mantra.