Szybkie logowanie
  • Strona główna Metodyka Dla Zielonych
  • som du har visat

    Dział przeznaczony dla osób zaczynających swoją przygodę z siłownią. Inni użytkownicy postarają się Wam przekazać niezbędną wiedzę aby móc zacząć uprawiać ten sport.

    Moderatorzy: Michał Bodzioch, StalMOD


    som du har visat

    Postprzez Labi1995 » 19 Czerwiec 2018, o 04:07

    Bortsett fr?n det faktum att ingen av dessa eliter k?rde med en kadens p? 180, det som jag tyckte var intressant ?r att m?nga har en kadens s? m?nga som 10 steg / minut eller mer l?gre ?n min snabba springkadens i en takt som ligger l?ngt ?ver en minut per mil snabbare (vinnartiden var 13:42, vilket inneb?r en genomsnittlig takt p? 4:24 min / mil). Jag skulle troligen tillskriva detta till eliterna med st?rre r?relse i h?ften, med mycket st?rre h?ftf?rl?ngning ?n mig. De kan ?stadkomma ?kad str?ckl?ngd genom massiv h?ftf?rl?ngning, medan jag saknar den f?rm?gan Nike Air Max 1 Womens (jag ?r tight!), M?ste ?ka kadensen f?r att n? h?gre hastighet.
    (Obs! Om du ?r oklart vad h?ftf?rl?ngningen ?r, ?r det i grunden i vilken utstr?ckning l?ret sv?nger bak?t mot slutet av st?ndpunkten genom t?-off - bilden nedanf?r www.paardreizen.nl Ryan Hall visar h?ftf?rl?ngningsbrunn.) St?d h?r, h?r ?r en annan graf fr?n en 4 × 400 tr?ning gjorde jag f?rra veckan d?r jag gick n?ra maxa anstr?ngningar p? l?pande reps (som tyv?rr fortfarande ?r 10-20 sekunder per mil l?ngsammare ?n eliten i t?vlingen ovanf?r m?nga f?r en full 5k!): Vid 4: 40-4: 50 min / mil skottar min kadens upp till 210-220 steg / min. Och du kan ocks? se effekten av tr?tthet som kommer lite i de lila prickarna ovan - p? n?gra av repsna b?rjar min kadens h?gt och sedan sp?r ned?t n?r jag saktar ner under kn?et. Jag har n?gra v?ldigt intressanta data fr?n en 5K-race som jag sprang Nike Air Odyssey Dames som jag ocks? kommer att dela n?gon g?ng ocks? - har n?gon betydelse f?r tr?tthet och g?ngbyte.
    S? vad l?rde jag mig av allt detta? F?r mig ?r kadens mycket konsekvent vid en given takt p? banan, och jag verkar lita p? Nike Air Max 2017 Heren kadens?kning f?r att uppn? snabbare fart ?n eliten 5000m l?pare g?r. L?ter mig undra om jag tillbringade tid p? att arbeta med h?ftdrift och h?ftmobilitet om det skulle gynna min hastighet. Jag ?r en mycket amat?rl?pare, och bara under Nike Air Max 95 Femme de senaste m?naderna gjorde jag lite forskning om kadens / oms?ttning. Jag vet inte vad min kadens var f?rforskning, men jag b?rjade anv?nda en app (mobil metronom) f?r att ta mig p? 180bpm. Jag m?rkte dock en omedelbar skillnad i hastighet och uth?llighet. Jag ser tillbaka, jag kan se att jag definitivt var p? loping ursprungligen, f?rmodligen runt 150bpm. Inom 2 k?rningar hade jag klippt ~ 1 minut av min takt i 3 miles, fr?n h?g 8 till h?g 7s. Mina h?fter ?r ocks? relativt flexibla (f?rs?ker arbeta med det, men vid 34 kommer inte nya flexibiliteter l?tt); Jag kan ?ka hastigheten i en utstr?ckning i www.joomlas.co.uk samma kadens utan ?verstrid, f?rmodligen ned till ~ 6:45 takt, men bortom det m?ste jag definitivt flytta f?tterna snabbare. Det h?r ?r allt v?ldigt intressant men det finns definitivt massor av m?nniskor som k?nner att 180 ?r det Nike Air Huarache Dámské magiska numret n?r, som du har visat, det kommer att bero p? din k?rstil och flexibilitet. f?rl?t mig om jag har fel, men som jag f?rst?r det ?r 180 kadens kadensen d?r man k?r mest effektivt. Jag h?ller med om att om det g?r l?ngsammare kan det vara l?gre och om det g?r fortare kan det vara h?gre men det skulle inte vara effektivt heller. Den l?ngsammare kadens leder till en hoppande stride som sl?sar energi och det snabbare tempot ?r oh?llbart f?r allt annat ?n korta avst?nd eftersom det ocks? kostar f?r mycket energi. Jag h?ller med om att arbetet med v?r h?ftmobilitet och kanske styrka skulle g?ra Nike Internationalist Dámské det m?jligt f?r oss att springa fortare genom att ?ka v?r str?ckl?ngd (men fortfarande ha v?rt fotland under v?rt tyngdpunkt) och h?lla en effektivare kadens. Intressant ?mne och det skulle vara trevligt att se en del unders?kningar www.hijosdelvacio.es som gjorts p? genomsnittliga l?pare.
    Labi1995
    Starszy plutonowy
     
    Posty: 163
    Rejestracja: 25 Kwiecień 2018, o 08:31
    Miasto: LONDON
    Data urodzenia: 18 09 1992

    Prezenty!

    Uwaga! - Rozdajemy prezenty! - Zarejestruj się już dziś i zgarnij prezent!

    Post przez Vito

    Cześć! Widzę, że przeglądasz ten temat jako niezalogowany / niezarejestrowany użytkownik! Zarejestruj się na naszym forum a otrzymasz prezent, który z pewnością przyda Ci się na treningach!

    Wśród wszystkich zarejestrowanych użytkowników rozlosujemy między innymi: rękawiczki i pasy kulturystyczne, shakery oraz opaski na rękę z motywującym napisem!

    REGULAMIN:
    • Losowanie prezentów odbędzie się 10 stycznia 2016r. przez Administratora forum Kulturystyczni.pl
    • W losowaniu weźmie udział każdy zarejestrowany użytkownik forum Kulturystyczni.pl, który na swoim koncie posiada co najmniej 3 pochwały.
    • Każdy wylosowany przez nas użytkownik otrzyma po jednym prezencie.
    LISTA PREZENTÓW:
    • 3x Rękawiczki do ćwiczeń
    • 3x Pas kulturystyczny
    • 3x Shaker
    • 3x Opaska na rękę z motywującym napisem
    Życzymy szczęścia! Zarejestruj konto i zgarnij prezent!
    Awatar użytkownika
    Vito
    Administrator


    Re: som du har visat

    Postprzez valdunn » 15 Sierpień 2021, o 09:10

    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    languagelaboratory.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
    инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
    valdunn
    Marszałek
     
    Posty: 1243767
    Rejestracja: 1 Maj 2018, o 05:00
    Pochwały: 1
    Data urodzenia: 03 05 1984


    Wróć do Dla Zielonych

    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. | Siłownia
    Witamy na stronie www.kulturystyczni.pl - Forum Kulturystyczne * Suplementy i odżywki * Sporty walki * Kulturystyka i Fitness
    Na naszej stronie znajdziecie wszystko na temat treningu - plany treningowe i ćwiczenia. Możecie tutaj znaleźć doskonale opracowane ćwiczenia na płaski brzuch. Dowiecie się jak powinna wyglądać dieta i prawidłowe odżywianie się, a także jak stosować suplementy i odżywki. Znajdziecie również informacje na temat niedozwolonego wspomagania, takiego jak sterydy anaboliczne i prohormony, a także poznacie najwydajniejszy trening na mase. Forum Sportowe. Katalog stron.

    cron