Szybkie logowanie
  • Strona główna Metodyka Dieta i Zdrowe Odżywianie
  • redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Kulturystyka, fitness, trójbój siłowy, dwubój, sztuki walki, strongman czy inne sporty siłowe to nie tylko sam trening. To również odpowiednia dieta która jest podstawą w tym sporcie.

    Moderator: Michał Bodzioch


    redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez klifer » 15 Lipiec 2010, o 11:56

    Cześć,

    mam dylemat dotyczący diety. nie wiem jak zbilansować jej składniki, aby uzyskać odpowiedni efekt. Chodzi mi o utratę tkanki tłuszczowej bez utraty masy mięśniowej. Krótko mówiąc chcę schudnąć, ale tak żeby nie utracić mięśni. Obecnie prowadzę trening na ergometrze wioślarskim / co 2 dzień / 1h (12km) na przemian z jazdą na rowerze / co 2 dzień / 40-60 min.

    Jem mało węglowodanów i tłuszczy. Staram się jeść warzywa i białko (mięso drobiowe/wołowinę). Problem w tym, że chyba odczuwam tą niewielką ilość węglowodanów, bo jeżeli w trakcie treningu piję napój izotoniczny z zawartością węglowodanów, to czuję wyraźny przypływ energii i siły. Widzę też, że moje mięśnie jakby zatrzymały się w rozwoju :)

    Pytania:

    - czy powinien uzupełniać moją dietę jakim suplementem białkowym (jakim ?) ?
    - czy może w moim wieku tak to już będzie ? :)
    - co generalnie powinienem wziąć pod uwagę ?

    Chodzi mi po prostu o zdrową sylwetkę i ogólną sprawność i wydolność na dobrym poziomie.

    Wiek: 39 lat
    Wzrost: 179
    Waga: 89kg (start 104, cel 80kg)

    Dziękuję za odpowiedzi :)
    Roman/GDN
    klifer
    Szeregowy
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 15 Lipiec 2010, o 09:48
    Miasto: Gdańsk
    Data urodzenia: 21 10 1971

    Prezenty!

    Uwaga! - Rozdajemy prezenty! - Zarejestruj się już dziś i zgarnij prezent!

    Post przez Vito

    Cześć! Widzę, że przeglądasz ten temat jako niezalogowany / niezarejestrowany użytkownik! Zarejestruj się na naszym forum a otrzymasz prezent, który z pewnością przyda Ci się na treningach!

    Wśród wszystkich zarejestrowanych użytkowników rozlosujemy między innymi: rękawiczki i pasy kulturystyczne, shakery oraz opaski na rękę z motywującym napisem!

    REGULAMIN:
    • Losowanie prezentów odbędzie się 10 stycznia 2016r. przez Administratora forum Kulturystyczni.pl
    • W losowaniu weźmie udział każdy zarejestrowany użytkownik forum Kulturystyczni.pl, który na swoim koncie posiada co najmniej 3 pochwały.
    • Każdy wylosowany przez nas użytkownik otrzyma po jednym prezencie.
    LISTA PREZENTÓW:
    • 3x Rękawiczki do ćwiczeń
    • 3x Pas kulturystyczny
    • 3x Shaker
    • 3x Opaska na rękę z motywującym napisem
    Życzymy szczęścia! Zarejestruj konto i zgarnij prezent!
    Awatar użytkownika
    Vito
    Administrator

    Re: redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez Lord » 15 Lipiec 2010, o 14:01

    - czy powinien uzupełniać moją dietę jakim suplementem białkowym (jakim ?) ?
    jak masz braki białka w diecie to tak

    pokaż dietę
    Cel: 100+ kg, plecy jak szafa i na brzuchu krata :)
    Awatar użytkownika
    Lord
    Generał broni
     
    Posty: 5512
    Rejestracja: 26 Grudzień 2009, o 20:10
    Pochwały: 63

    Re: redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez fallenursus » 15 Lipiec 2010, o 22:03

    czujesz mala ilosc ww. bo jesz za malo tluszczy:) bez tluszczy w diecie nie ruszy nic,a nawet moze sie pogorszyc..tluszcze wspomagaja produkcje testosteronu gdzie w Twoim wieku jest go pewnie i tak malo i dlatego mozesz miec problemy z nadwaga i nie tylko. konsulatacja z jakims kumatym endokrynologiem zalecana. Badania krwi pod katem wolnego testosteronu,estrogenu w postaci estradiolu E2,i calego testosteronu.
    jak samopoczucie? poped sexualny? checi do zycia? jak chcesz udez do mnie na pw.

    co do Twojego treningu wyzej, to jakas pomylka;) trening silowy zalecany jak najbardziej-bez tego mieso poleci.
    Image
    lepsze zdrowie za pomoca chemi
    visiting Mod :)
    wali mnie dieta.to dobre dla maminsynkow i lalusiow
    Awatar użytkownika
    fallenursus
    Młodszy chorąży
     
    Posty: 867
    Rejestracja: 25 Grudzień 2009, o 19:26
    Pochwały: 32
    Miasto: montreal
    Data urodzenia: 11 04 1974

    Re: redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez klifer » 16 Lipiec 2010, o 06:48

    Dieta:

    sniadania:
    - 2 kromki chleba razowego, przenno/żytniego z twarogiem + pomidor, wyminnie z wedlina lub jajkiem
    - herbata (bez cukru)
    - dodatkowo jako uzupelnienie kapsulka Omega3

    2 sniadanie:
    - najczesciej 2 jablka lub inne owoce

    obiad (porcje na małych tależach ;) ):
    - filet z kurczaka smażony krótko na oliwie w pomidorach, wymiennie z zupami jarzynowymi z mięchem (drób najcześciej),
    lub
    - makaron razowy z duszonymi pomidorami
    lub
    - ryż z kurczakiem i warzywami

    podwieczorek:
    - wędzony filet z kurczaka, jakieś warzywa na surowo lub owoc

    kolacja:
    - kromka chleba razowego z wedlina

    Płyny w ciągu dnia na bazie wody (z miętą lub cytryną), żadnych cukrów prostych, czasami ryba jak czuję parcie :)

    Hormonalnie kompletnie stabilnie :) znacznie poleprzenie samopoczucia po utracie wagi (zrzuciłem kilkanaście kilo) Popęd git, testosteron nad ranem wyrazny wzrost. Wydzielanie hormonu wzrostu po treningu odczuwam jako lekkie nudności (przynajmniej tak to interpretuje).

    Fizycznie jest super. Wydolność po treningach wzrosła bardzo, emocjonalnie też bardzo dobrze.

    Trening siłowy ... hm .. zastanawiam się jaki ? Macie pomysł ? Tak żeby nie było za nudno i efektywnie. Muszę i tak się pewnie przestawić, bo wydolność (kondycję) mam już blisko oczekiwanej.

    Dzięki ! ;)
    klifer
    Szeregowy
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 15 Lipiec 2010, o 09:48
    Miasto: Gdańsk
    Data urodzenia: 21 10 1971

    Re: redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez fallenursus » 16 Lipiec 2010, o 10:56

    na poczatek gratuluje zwalenia wagi:)
    obiad i podwieczorek moga byc, kolacja do wymiany,2sniadanie mozna dodac do tych jablek szejka z bialka i bedzie git. sniadanie ile tych jajek?twarog sobie bym odpuscil na sniadaniete lekkie nudnosci to pewnie z wyczerpania bo wydzielania Gh to sie nie czuje;)
    gdzies tu powinny byc tematy jak sie uklada diety, poszukaj, jak samemu sie ulozy,dasz do sprawdzenia do chopy poporawia w razie czego.tak samo z treningiem i ewntualna suplementacja.

    ps. omega3 dodawaj do 3ech glownych posilkow.
    Image
    lepsze zdrowie za pomoca chemi
    visiting Mod :)
    wali mnie dieta.to dobre dla maminsynkow i lalusiow
    Awatar użytkownika
    fallenursus
    Młodszy chorąży
     
    Posty: 867
    Rejestracja: 25 Grudzień 2009, o 19:26
    Pochwały: 32
    Miasto: montreal
    Data urodzenia: 11 04 1974

    Re: redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez klifer » 16 Lipiec 2010, o 13:55

    Przyjmując, że:

    Bialka 1g = 4kcal
    Weglowdany 1g = 4kcal
    Tluszcze 1g = 9kcal

    wskaźnik aktywności = 1,1

    Skalulowałem sobie tak (mogę przesłać plik xls z tą kalkulacja .. samo liczy i lepiej widać ;) ). Tutaj załączniki nie działają niestety ...:

    waga ciała 89 kg
    zapotrzebowanie dziennne Kcal 2349,6


    dziennie g/kg masy ciała
    białko 2
    węglowodany 3
    tłuszcze 1

    dziennie (g)
    białko 178
    węglowodany 267
    tłuszcze 89

    dziennie (Kcal)
    białko 712
    węglowodany 1068
    tłuszcze 801
    SUMA 2581

    Ograniczyłem tłuszcze i ww, bo ciągle mam za dużo tkanki tłuszczowej. Białko na wysokim poziomie żeby mięśnie nie ucierpiały i się budowały. Jakieś sugestie co do ew. korekty ?

    > mozna dodac do tych jablek szejka z bialka i bedzie git

    No właśnie ... ale na pewno jako 2 śniadanie ? nie po treningu dopiero ?

    > sniadanie ile tych jajek?

    dwa ... dla równowagi ;)

    dzięki i pozdrawiam !
    klifer
    Szeregowy
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 15 Lipiec 2010, o 09:48
    Miasto: Gdańsk
    Data urodzenia: 21 10 1971

    Re: redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez fallenursus » 17 Lipiec 2010, o 01:52

    zmniejsz ww do 200gr, zwieksz bialko do 220-230 i tluszcze do 1.1gr. obadaj jak spala sie fat przez nastepne 2 tygodnie i daj znac:)
    do snaidania oprocz tych dwuch jajcow dal bym +2-3 bialka
    i tak na pewno na drugie sniadanie:) zaraz po ttreningu na zachamowanie katabolizmu tez styka jak wypijesz bialko a ww dopiero w posilku po treningowym.
    Image
    lepsze zdrowie za pomoca chemi
    visiting Mod :)
    wali mnie dieta.to dobre dla maminsynkow i lalusiow
    Awatar użytkownika
    fallenursus
    Młodszy chorąży
     
    Posty: 867
    Rejestracja: 25 Grudzień 2009, o 19:26
    Pochwały: 32
    Miasto: montreal
    Data urodzenia: 11 04 1974

    redukcja tłuszczu + trening + dieta

    Postprzez Niuniaaa » 25 Czerwiec 2020, o 20:59

    Cenne porady. Ja osobiście nie mam czasu, aby tworzyć sobie takie menu na każdy dzień. Co nie oznacza, że nie będę się zdrowo odżywiać. Teraz planuje przejść na dietę pudełkową https://dietly.pl/catering-dietetyczny/czestochowa , która mam nadzieje że pomoże mi osiągnąć moje cele. Czyli uzyskać smuklejszą figurę i jednocześnie poprawić stan mojego zdrowia. Wiele osób też postawiło na dietę pudełkową i sobie ją chwali.
    Niuniaaa
    Starszy plutonowy
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 19 Kwiecień 2018, o 06:41


    Wróć do Dieta i Zdrowe Odżywianie

    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] oraz 23 gości

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. | Siłownia
    Witamy na stronie www.kulturystyczni.pl - Forum Kulturystyczne * Suplementy i odżywki * Sporty walki * Kulturystyka i Fitness
    Na naszej stronie znajdziecie wszystko na temat treningu - plany treningowe i ćwiczenia. Możecie tutaj znaleźć doskonale opracowane ćwiczenia na płaski brzuch. Dowiecie się jak powinna wyglądać dieta i prawidłowe odżywianie się, a także jak stosować suplementy i odżywki. Znajdziecie również informacje na temat niedozwolonego wspomagania, takiego jak sterydy anaboliczne i prohormony, a także poznacie najwydajniejszy trening na mase. Forum Sportowe. Katalog stron.

    cron