Szybkie logowanie
  • Strona główna Metodyka Dieta i Zdrowe Odżywianie
  • Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Kulturystyka, fitness, trójbój siłowy, dwubój, sztuki walki, strongman czy inne sporty siłowe to nie tylko sam trening. To również odpowiednia dieta która jest podstawą w tym sporcie.

    Moderator: Michał Bodzioch


    Re: Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez tred102 » 13 Styczeń 2013, o 07:23

    Dla osób z nadmiarem kilogramów najbardziej efektowną formą ruchu będą odpowiednio dobrane wysiłki aerobowe (tlenowe), takie jak biegi, szybkie marsze, jogging, jazda na rowerze.
    Ćwiczenia te powinny być wykonywane w umiarkowanym, jednostajnym tempie. Dany wysiłek uznać można za efektywny, jeżeli czas jego trwania wynosi minimalnie.15-20 min. Przy doborze właściwej intensywności ćwiczeń niezwykle pomocny może być pomiar własnego tętna, który pozwoli określić czy zapotrzebowanie na tlen dla pracujących mięśni jest właściwie pokrywane. W celu zrzucenia nadwagi bardziej efektywne i bezpieczne dla naszego organizmu są ćwiczenia, podczas których tętno waha się w granicach od 60do 80% wartości maksymalnej dla naszego wieku. Maksymalne, przybliżone tętno, jakie człowiek może uzyskać stosownie do swojego wieku obliczamy wg wzoru:

    MAX TĘTNO( na minutę) = 220 – wiek ( lata)
    Tak, więc w przybliżeniu dla osoby czterdziestoletniej będzie to wyglądało następująco:
    MAX TĘTNO = 220 – 40 = 180 uderzeń na minutę

    Podczas terapii odchudzającej najlepiej zaczynać od 60% max tętna, czyli 180x0,6=108 a następnie dojście do 80% max tętna. Osoba czterdziestoletnia podejmując się wysiłku, w którym uzyskuje puls w przybliżeniu 110 uderzeń na minutę, może mieć pewność, że uzyskanie energii dla pracujących mięśni odbywa się przede wszystkim kosztem spalania tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia te najlepiej wykonywać codziennie. Ćwiczenie raz lub dwa razy w tygodniu nie ma prawie żadnego wpływu na spalanie tłuszczu.
    tred102
    Szeregowy
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 13 Styczeń 2013, o 07:19

    Prezenty!

    Uwaga! - Rozdajemy prezenty! - Zarejestruj się już dziś i zgarnij prezent!

    Post przez Vito

    Cześć! Widzę, że przeglądasz ten temat jako niezalogowany / niezarejestrowany użytkownik! Zarejestruj się na naszym forum a otrzymasz prezent, który z pewnością przyda Ci się na treningach!

    Wśród wszystkich zarejestrowanych użytkowników rozlosujemy między innymi: rękawiczki i pasy kulturystyczne, shakery oraz opaski na rękę z motywującym napisem!

    REGULAMIN:
    • Losowanie prezentów odbędzie się 10 stycznia 2016r. przez Administratora forum Kulturystyczni.pl
    • W losowaniu weźmie udział każdy zarejestrowany użytkownik forum Kulturystyczni.pl, który na swoim koncie posiada co najmniej 3 pochwały.
    • Każdy wylosowany przez nas użytkownik otrzyma po jednym prezencie.
    LISTA PREZENTÓW:
    • 3x Rękawiczki do ćwiczeń
    • 3x Pas kulturystyczny
    • 3x Shaker
    • 3x Opaska na rękę z motywującym napisem
    Życzymy szczęścia! Zarejestruj konto i zgarnij prezent!
    Awatar użytkownika
    Vito
    Administrator

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez ak1 » 26 Luty 2013, o 12:11

    może mi ktoś coś doradzi w celu redukcji?
    odchudzałam się bardzo restrykcyjnie w ostatnim miesiącu (waga 85 kg), przez co schudłam 8 kg, ( ale trzeba pamiętać że jestem dośc wysoka, więc 8 kg to nie taka masakra jak u niskiej osoby, do tego dieta białkowa 800 kcal ( max)+ aeroby codziennie 2 h.
    Czułam się rewelacyjnie, zero uczucia głodu czy osłabień.
    Naczytałam się jednak, że przemiana materii spada, że przetrenowanie nie da efektów itp itp, że za mało jem, spowodwało to, że przez ostatnie 10 dni trochę podrasowałam swoją przemianę materii i zaczęlam jeść 2000 kcal ( wzrost wagi + 2kg)

    Proszę o radę. Jak teraz "żyć" w celu redukcji żeby to miało ręce i nogi? Chciałabym schudnąć jeszcze z 6 kg? Godzina aerobów dziennie + dieta 1500 kcal będą ok? chciałabym chudnąć efektywnie ale też nie "młucić" na darmo na siłowni bez efektywnie.
    Dodam, że w pracy biurowej praktycznie wcale się nie ruszam ( pozycja siedząca bite 8 h).

    1500 kcal+ spalanie 500 kcal siłowymi?
    dołożyć siłowe przed aerobami 20 min?
    ak1
    Szeregowy
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 26 Luty 2013, o 12:05
    Miasto: Wrocław
    Data urodzenia: 13 04 1982

    Re: Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez lola222 » 17 Wrzesień 2013, o 08:35

    Dla mnie najważniejsze są ćwiczenia. Bez niż żadna dieta nie ma sensu. Dodatkowo jednak wspomagam się suplementami ze strony http://weight-loss.pl/ i efekty są naprawdę doskonałe. Polecam każdemu. A co do ćwiczeń, uważam, że magicznym urządzeniem jest orbitrek.
    lola222
    Szeregowy
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 17 Wrzesień 2013, o 08:31

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez Pawlik » 11 Luty 2014, o 10:40

    lola oczywiście że ćwiczenia są ważne ale tak samo jak bez nich żadna dieta nie ma sensu tak samo bez dobrej diety ćwiczenia nie przynoszą takich efektów jak zamierzone. Oliver dobrze prawi z tym łososiem i kwasami omega-3. Łososia jadam tylko na ciepło, a że zdecydowanie częściej jem posiłki zimne (sałatki, pasty itp.) to zastąpiłem tą rybe sardynkami, które też są bogate w omega-3. Całość wspomagam jeszcze olejem rzepakowo lnianym goldendrop (testowałem różne i ten mi najbardziej podchodzi). Wracając jeszcze do "dania głównego" to jeśli ktoś nie przepada za rybami to można zastąpić je jakimiś krewetkami, małżami albo innymi ostrygami. Chociaż z drugiej strony jak ktoś nie lubi ryb to tego tym bardziej ;)
    Pawlik
    Szeregowy
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 10 Luty 2014, o 14:35
    Miasto: Bydgoszcz
    Data urodzenia: 16 02 1976

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez idylla.1992 » 17 Kwiecień 2014, o 07:21

    Dobra notka, wszystko opisane jak należy. Niektórych rzeczy nawet nie wiedziałam, chętnie zastosuję się do kilku powyższych punktów :D
    [url=http://solano.com.pl/87-materace-lateksowe]materace lateksowe - Solano.com.pl[/url]
    idylla.1992
    Szeregowy
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 17 Kwiecień 2014, o 07:17

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez barbieb » 8 Czerwiec 2014, o 09:26

    Jeśli chodzi o ćwiczenia, to najpierw robię ogólne na siłowni, a później pół godziny na bieżni. Mam nadzieję, że pomoże mi to spalić tłuszcz, głównie z brzucha i nóg.
    barbieb
    Plutonowy
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 21 Maj 2014, o 12:38
    Pochwały: 1

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez hardi1 » 9 Czerwiec 2014, o 08:21

    Super temat, bardzo dobra kompilacja. Myślałem, że wiem dużo, ale jednak dowiedziałem się kilku rzeczy :) A l - karnitynę brałem i myślę, że naprawdę pomaga w spalaniu, ale trzeba przede wszystkim wykonać swoją pracę.
    hardi1
    Starszy szeregowy
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 9 Czerwiec 2014, o 08:14
    Data urodzenia: 14 04 1984

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez technician » 2 Lipiec 2014, o 19:35

    "Szczególnie z nadchodzącym okresem wiosennym rośnie popularność produktów wspomagających spalanie tkanki tłuszczowej. W tym artykule przyjrzymy się nieco rodzajom tego typu suplementów.

    W pewnym momencie przychodzi czas, w którym masz bardzo niską podaż kaloryczną i dużą ilość cardio, ale progres zatrzymał się. Wtedy popularne fatburnery pomogą przełamać tę stagnację!

    Niektóre składniki są stałe w tego typu produktach, ponieważ są niebywale efektywne w swoim działaniu.

    Rodzaje:

    1) termogeniki
    Dosłownie stymulują tłuszcz do rozpadu i przetwarzania w procesach metabolicznych na energię – czyli po prostu do spalania! Przykładem składnika o takim działaniu jest (nielegalna w Polsce) johimbina.

    Podnoszą temperaturę ciała na przestrzeni dnia, co wiąże się z większym spalaniem kalorii, np. kofeina.

    2) spalacze bez stymulantów
    Kofeina czy efedryna są najczęściej występującymi dodatkami w tego typu suplementach. Znane są ze swojej skuteczności i wpływowi na centralny układ nerwowy – zwiększają skupienie i pobudzają. Jednakże efedryna jest w wielu krajach nielegalna, w tym także w Polsce. Ponadto niektórzy maja wrażliwe receptory na stymulanty i powodują one u nich nieprzyjemne efekty uboczne, m.in. bóle głowy, czerwona twarz czy bezsenność, dlatego dla tych osób najlepszym wyborem będzie ich brak.

    3) blokery węglowodanów
    Substancje aktywne ograniczają wydzielanie enzymów odpowiedzialnych za trawienie węglowodanów, przez co absorbowane i przetwarzane będą w dużo mniejszym stopniu.

    Jeśli te składniki działają jak są reklamowane, magazynowanie cukrów i ich teoretyczne odkładanie w postaci tkanki tłuszczowej będzie zminimalizowanie.

    4) blokery tłuszczu
    Działają na tej samej zasadzie co blokery węglowodanów. Posiadają substancje aktywną zwaną chitozanem. Twierdzi się, że związek ten może połączyć się z tłuszczem w układzie pokarmowym i wydalić go na drodze dalszych przemian materii. Można chudnąć i jeść podobne ilości. Czy to prawda? Potrzebujemy dokładniejszych wyników badań.

    5) regulatory tarczycy
    Tarczyca to narząd mieszczący się w okolicach szyi. Reguluje wiele procesów metabolicznych i ma wpływ na inne hormony. Jeśli jej działanie nie będzie na odpowiednim poziomie – procesy przemiany materii będą wolniejsze, co ograniczy efekty.

    6) reduktory apetytu
    Są to związki, które – jak sama nazwa wskazuje – zmniejszają apetyt, przez co dana osoba je mniej. Hoodia gordini to populary preparat o tychże efektach, dla niektórych skuteczny, dla drugich mniej.

    7) blokery kortyzolu
    Kortyzol jest hormonem przedłużającym działanie adrenaliny, zwany także „hormonem stresu”. Zwiększa ciśnienie krwi, poziom cukru we krwi, obniża odporność. Niestety jest to bardzo negatywny dla naszej sylwetki hormon, gdyż znacznie nasila odkładanie się zbędnej tkanki tłuszczowej.

    Pamiętaj, aby nie przekraczać dziennej zalecanej dawki, gdyż nadwyżka jakiegokolwiek składnika może skutkować negatywnym wpływem na organizm!"

    zrodlo: http://www.bcaa.pl/wiedza/odzywki-i-sup ... szczu.html
    technician
    Starszy szeregowy
     
    Posty: 44
    Rejestracja: 12 Marzec 2014, o 18:10

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez surfer » 27 Sierpień 2014, o 10:56

    Polecacie pić kawę, albo brać dodatkową kofeinę przy redukcji? Czytałem, że kofeina dobrze wpływa na spalanie tłuszczu, ale nie chcę przesadzać z pigułami, bo mam akurat tabletki ze sproszkowanym chilli.
    Pogody na windsurfing brak - czas wracać na siłkę :)
    surfer
    Szeregowy
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 27 Sierpień 2014, o 10:32
    Miasto: Lublin

    Spalanie tłuszczu A-Z, Podstawy redukcji

    Postprzez Grander » 11 Październik 2014, o 17:08

    Polecam produkty spalajace tluszcz. Sam stosuję i uważam, że są bardzo pomocne w utrzymaniu ładnej sylwetki i spalaniu tłuszczu.
    http://super-brzuch.pl - Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch oraz dieta
    Grander
    Szeregowy
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 11 Październik 2014, o 16:50
    Miejscowość: Łódz
    Miasto: Łódz
    Data urodzenia: 01 01 1975

    PoprzedniaNastępna

    Wróć do Dieta i Zdrowe Odżywianie

    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. | Siłownia
    Witamy na stronie www.kulturystyczni.pl - Forum Kulturystyczne * Suplementy i odżywki * Sporty walki * Kulturystyka i Fitness
    Na naszej stronie znajdziecie wszystko na temat treningu - plany treningowe i ćwiczenia. Możecie tutaj znaleźć doskonale opracowane ćwiczenia na płaski brzuch. Dowiecie się jak powinna wyglądać dieta i prawidłowe odżywianie się, a także jak stosować suplementy i odżywki. Znajdziecie również informacje na temat niedozwolonego wspomagania, takiego jak sterydy anaboliczne i prohormony, a także poznacie najwydajniejszy trening na mase. Forum Sportowe. Katalog stron.

    cron